Klacht indienen

  • U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder
  • U kunt uw klacht schriftelijk of telefonisch indienen

Werkwijze

U kunt uw klacht schriftelijk of telefonisch indienen

Schriftelijke klacht indienen

Dien uw klacht schriftelijk in en richt die aan: de burgemeester, het college van burgemeester en wethouders of de gemeenteraad.

In uw brief zet u:

  • uw klacht
  • de datum waarop u de brief schreef
  • uw naam en adres
  • uw handtekening
  • kopie├źn van eventuele belangrijke stukken


Telefonische klacht indienen

  • Dien uw klacht telefonisch in. Bel hiervoor naar 14 0252
  • U krijgt hierna een schriftelijke bevestiging dat uw klacht ontvangen is. Hierin leest u hoe de procedure verder verloopt
  • Komt u er niet uit met de gemeente? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Nationale Ombudsman

Voorwaarden

  • Uw (schriftelijke) klacht moet in het Nederlands zijn opgesteld
  • In de ontvangstbevestiging leest u over het verdere verloop van de procedure (onder andere de termijnen die in acht genomen worden en wie uw klacht behandelt)
  • Als de gemeente uw klacht niet in behandeling neemt omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden, dan stelt ze u hier binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht van op de hoogte
Ga naar het begin