Klacht indienen
- U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder
- U kunt uw klacht schriftelijk of telefonisch indienen
U kunt uw klacht schriftelijk of telefonisch indienen
Schriftelijke klacht indienen
Dien uw klacht schriftelijk in en richt die aan: de burgemeester, het college van burgemeester en wethouders of de gemeenteraad.
In uw brief zet u:
- uw klacht
- de datum waarop u de brief schreef
- uw naam en adres
- uw handtekening
- kopieën van eventuele belangrijke stukken
Telefonische klacht indienen
- Dien uw klacht telefonisch in. Bel hiervoor met de klachtencoördinator via 14 0252
- U krijgt hierna een schriftelijke bevestiging dat uw klacht ontvangen is. Hierin leest u hoe de procedure verder verloopt
- Komt u er niet uit met de gemeente? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Nationale Ombudsman
- Uw (schriftelijke) klacht moet in het Nederlands zijn opgesteld
- In de ontvangstbevestiging leest u over het verdere verloop van de procedure (onder andere de termijnen die in acht genomen worden en wie uw klacht behandelt)
- Als de gemeente uw klacht niet in behandeling neemt omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden, dan stelt ze u hier binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht van op de hoogte