Wijzigingsplan “Jan van der Jagtstraat 2, Voorhout” ter inzage

woensdag 9 februari 2022

Wijzigingsplan “Jan van der Jagtstraat 2, Voorhout” ter inzage

Het college van B&W van Teylingen heeft op 25 januari 2022 het wijzigingsplan “Jan van der Jagtstraat 2, Voorhout” met identificatienummer NL.IMRO.1525.WP2021VHT09005-VA01 ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

Plangebied

Het plangebied is gelegen op het perceel Jan van der Jagtstraat 2 in Voorhout.

Initiatiefnemer is eigenaar van het kantoor aan de Jan van der Jagtstraat 2 in Voorhout. De wens bestaat om een deel van de kantoorfunctie te transformeren naar een woning. Deze plannen dateren al van voordat bestemmingsplan “Voorhout-Oost” is vastgesteld door de gemeenteraad van Teylingen. Daarom is in bestemmingsplan “Voorhout-Oost” een wijzigingsbevoegdheid opgenomen om de functiewijziging mogelijk te maken ten behoeve van de realisatie van één woning. Het college van B&W heeft daarmee de bevoegdheid om, onder voorwaarden, mee te werken aan een gedeeltelijke transformatie van de huidige kantoorbestemming naar een woon- en tuinbestemming. De initiatiefnemer dient aan te tonen dat voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden uit de wijzigingsbevoegdheid.

Initiatiefnemer heeft aangetoond dat er aan de voorwaarden wordt voldaan, zodat het college van B&W gebruik kan maken van haar bevoegdheid om de wijziging van een deel van het kantoor naar een woning mogelijk te maken. Het wijzigingsplan is nu vastgestelde door het college van B&W.

Het collegebesluit met het vastgestelde wijzigingsplan ligt van donderdag 10 februari 2022 tot en met donderdag 24 maart 2022 ter inzage bij de receptie van het gemeentekantoor in Sassenheim.

We werken alleen nog op afspraak. Wilt u langskomen om het vastgestelde wijzigingsplan in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de email: j.denbraber@hltsamen.nl

U kunt het vastgestelde wijzigingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

De digitale versie van dit vastgestelde wijzigingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– “Bouwen en verbouwen” – “Bestemmingsplannen” – ‘’Voorhout” – “Wijzigingsplan Jan van der Jagtstraat 2, Voorhout” vindt u een link naar het digitale wijzigingsplan.

Tegen het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 11 februari 2022 tot en met donderdag 24 maart 2022 beroep instellen bij:

Dit geldt alleen voor:

- Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpwijzigingsplan “Jan van der Jagtstraat 2, Voorhout” naar voren hebben gebracht;

- Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken;

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 25 maart 2022 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de email: j.denbraber@hltsamen.nl.