‘Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Voorhout “Buitengebied Teylingen” ’ ter inzage

woensdag 1 september 2021

‘Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Voorhout “Buitengebied Teylingen” ’ ter inzage

Het college van B&W van Teylingen heeft op 23 augustus 2021 het wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Voorhout ‘‘ Buitengebied Teylingen’’ ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

Plangebied

Het plangebied betreft de perceelnummers 5331, 6060, 6061 en 5753, kadastraal bekend gemeente Voorhout, sectie B. Het betreft de percelen behorend tot de bedrijfswoning Torenlaan 2 en het bedrijf op de locatie Teylingerlaan 4.

Het wijzigingsplan heeft betrekking op omzetten van de bedrijfswoning naar burgerwoning. Initiatiefnemer gaat het bedrijf aan de Teylingerlaan 4 verkopen. Initiatiefnemer woont in een bedrijfswoning dat onderdeel uitmaakt van de bedrijfsbestemming ter plaatse. Doordat initiatiefnemer niet meer werkt bij het bedrijf en er zodoende geen direct verband meer bestaat tussen de bedrijfswoning en het bedrijf en de initiatiefnemer toch graag in de woning wil blijven wonen, wil initiatiefnemer de bedrijfswoning omzetten naar burgerwoning. Binnen het vigerende bestemmingsplan ‘Buitengebied Teylingen, 1e herziening’ is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen waarmee er onder voorwaarden medewerking kan worden verleend aan het omzetten van de bedrijfswoning naar burgerwoning. Initiatiefnemer heeft aangetoond dat er aan de voorwaarden wordt voldaan, zodat het college van B&W gebruik kan maken van haar bevoegdheid om het gebruik van bedrijfswoning te wijzigen naar burgerwoning.

Het collegebesluit met het vastgestelde wijzigingsplan ligt van donderdag 2 september 2021 tot en met 14 oktober 2021 ter inzage bij de receptie van het gemeentekantoor in Sassenheim.

U kunt het vastgestelde wijzigingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

De digitale versie van dit vastgestelde wijzigingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– “Bouwen en verbouwen” – “Bestemmingsplannen” – ‘’Voorhout” – “Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Buitengebied Teylingen” vindt u een link naar het digitale wijzigingsplan.

Tegen het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 3 september 2021 tot en met donderdag 14 oktober 2021 beroep instellen bij:

Dit geldt alleen voor:

- Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpwijzigingsplan ‘Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Buitengebied Teylingen’ naar voren hebben gebracht;

- Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken;

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 15 oktober 2021 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Fedor Jansen van de afdeling Ruimte; telefonisch via 14-0252 of via e-mail f.jansen@hltsamen.nl.