Wijzigingsplan 1 Adelborst van Leeuwenlaan 15A Sassenheim “Sassenheim Oost” ongewijzigd vastgesteld

woensdag 8 februari 2023

Burgemeester en wethouders van gemeente Teylingen maken bekend dat het Wijzigingsplan 1 Adelborst van Leeuwenlaan 15A Sassenheim “Sassenheim Oost” ongewijzigd is vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied betreft het voormalige bedrijfsperceel Adelborst van Leeuwenlaan 15A in Sassenheim.

Inhoud planOp 7 mei 2021 ontving de gemeente van ontwikkelaar Beljon B.V. een principeverzoek voor medewerking aan de realisatie van vier nieuwe vrijstaande woningen en het veranderen van de bestaande bedrijfswoning naar burgerwoning op het voormalige bedrijfsperceel Adelborst van Leeuwenlaan 15A in Sassenheim. Deze locatie is gelegen in de bebouwde kern van Sassenheim.   Dit plan is in strijd met het geldende bestemmingsplan Sassenheim-Oost, omdat ter plaatse nog een bedrijfsbestemming geldt. In dit bestemmingsplan is echter ook al voorzien in herontwikkeling van deze locatie door middel van een wijzigingsbevoegdheid ten behoeve van wonen.   Er is dan ook verzocht om op basis van de wijzigingsbevoegdheid medewerking te verlenen aan het plan voor woningbouw door middel van een (ontwerp) wijzigingsplan.

Het ontwerp wijzigingsplan en de daarbij behorende stukken hebben van donderdag 13 oktober tot en met woensdag 23 november 2022 voor een ieder ter inzage gelegen. Er zijn geen zienswijzen ingebracht.

Het college heeft besloten om het "Wijzigingsplan 1, Adelborst van Leeuwenlaan 15A Sassenheim "Sassenheim Oost"" ongewijzigd vast te stellen.

Het vastgestelde wijzigingsplan en de daarbij behorende stukken liggen vanaf donderdag 9 februari tot en met donderdag 23 maart 2023 ter inzage bij het gemeentekantoor in Sassenheim.

Op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl is de digitale versie van het wijzigingsplan in te zien. Via de gemeentelijke website www.teylingen.nl, tabblad ‘Inwoners en ondernemers’, ‘Bouwen en wonen’, ‘Bestemmingsplannen’ en ‘Ter inzage’, vindt u op de betreffende webpagina van het plan een link naar deze stukken.

Tegen het besluit tot vaststelling van het uitwerkingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 10 februari tot en met donderdag 23 maart 2023 beroep instellen bij:

Dit geldt alleen voor:

belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerp "Wijzigingsplan 1, Adelborst van Leeuwenlaan 15A Sassenheim "Sassenheim Oost" " naar voren hebben gebracht;

belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken.

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 24 maart 2023 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Voor vragen en informatie over het plan kunt u contact opnemen met Fariq Ishaak van domein Ruimte, via 14 0252 of via de e-mail: f.ishaak@hltsamen.nl.