Voorgenomen grondverkoop aan Van Gent c.s. in het kader van de gebiedsontwikkeling Nieuw Boekhorst in Voorhout.

woensdag 4 oktober 2023
overige overheidsinformatie

Aanleiding

Hierbij maakt de gemeente Teylingen bekend dat zij het voornemen hebben om gronden gelegen in Nieuw Boekhorst te Voorhout één-op-één te verkopen aan Van Gent c.s. In deze bekendmaking doet de gemeente Teylingen een beroep op de uitzonderingsregel van het “Didam-arrest” en wordt gemotiveerd waarom het voornemen bestaat de gronden op deze locatie te verkopen aan Van Gent.

Motivering grondverkoop

Ten behoeve van de ontwikkeling van Nieuw Boekhorst als woningbouwlocatie in Voorhout heeft de gemeente gronden aangekocht van H.J.C.M. Van Gent, J.M.M. van Gent en L.S.M. van Gent. Het betreft gronden nabij Spoorlaan 125/127 te 2215 KR Voorhout. Op deze gronden rust een voorkeursrecht ingevolge de Wet voorkeursrecht gemeenten.

Een deel van deze gronden, kadastraal bekend gemeente Voorhout, sectie A, nummer 7079, gedeeltelijk, groot (ongeveer) negenhonderdvijfenveertig m² (945 m²), verkoopt de gemeente weer (terug) aan Van Gent.

Burgemeester en wethouders zijn van mening dat slechts één serieuze gegadigde in aanmerking komt voor verkoop van deze gemeentelijke gronden. De gemeente acht de één-op-één verkoop aan Van Gent, zonder selectieprocedure, toelaatbaar om de volgende redenen:

De verkoop aan Van Gent c.s. is onderdeel van een totaaldeal, waarbij de gemeente van Van Gent c.s. gronden die noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van Nieuw Boekhorst heeft aangekocht, onder de door Van Gent c.s. gestelde voorwaarde dat 945 m² van dit perceel wordt terug verkocht aan Van Gent c.s..

Van Gent c.s. hebben het gebruiksrecht (economisch eigendom) van deze gronden (945 m²).

Reageren

Tegen de voorgenomen verkoop kunnen geen zienswijzen, bezwaren of beroep in de zin van de Awb worden ingediend c.q. ingesteld.

Mocht u zich niet kunnen verenigen met de voorgenomen grondverkoop, dan dient u dat gemotiveerd kenbaar te maken bij ondergetekende contactpersoon van de gemeente binnen een termijn van 14 dagen na publicatie van deze bekendmaking.

Deze termijn merken wij aan als vervaltermijn. Bij gebreke van een tijdig en gemotiveerd bericht vervalt het recht tegen al het voornoemde in rechte op te komen en/of daarop enige vordering tot schadevergoeding of welke andere aanspraak dan ook te baseren, althans heeft u uw rechten daarop verwerkt.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Arjan Stegeman van team Planvorming via 14-0252 of via e-mail: a.stegeman@hltsamen.nl.