Vooraankondiging voorbereiding en bekendmaking voorontwerpbestemmingsplan ‘de Waaier’, Leerpad 9 in Warmond ter inzage met inloopavond op 27 juni 2022 in het Trefpunt, Warmond.

woensdag 15 juni 2022

Burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen maken bekend dat zij, op basis van artikel 1.3.1. van het Besluit ruimtelijke ordening (Bro) een bestemmingsplan voorbereiden voor de locatie ‘de Waaier’ Leerpad 9 in Warmond. Een voorontwerp van dit bestemmingsplan is klaar. Overeenkomstig de gemeentelijke inspraakverordening ligt het voorontwerpbestemmingsplan voor inspraak ter inzage.

Het plangebied is gelegen in Warmond op de plek van de voormalige basisschool ‘de Waaier’. Deze plek ligt in het gebied “Beschermd dorpsgezicht”. In het plan is er daarom, naast de bouw van een appartementencomplex van 16 huurappartementen, aandacht voor cultuurhistorie en kwaliteitsverbetering. Een deel van het plangebied (dit is het stuk grond dat naast de huidige kerketuin ligt) behoorde in het verleden bij de kerketuin van de St Matthias Kerk. Dit deel krijgt in de plannen weer een ‘groene’ invulling. Omdat het geldende bestemmingsplan niet voorziet in de mogelijkheid voor woningbouw op deze plek, is hiervoor een herziening van het bestemmingsplan nodig.

In het kader van de inspraakprocedure ligt het voorontwerpbestemmingsplan ‘de Waaier’ vanaf donderdag 15 juni 2022 tot en met woensdag 27 juli 2022 ter inzage in het gemeentekantoor in Sassenheim.

Inloopmoment

Op maandag 27 juni 2022 is over dit voorontwerpbestemmingsplan een inloopavond voor omwonenden en belangstellenden. U kunt het voorontwerpbestemmingsplan inzien en er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Deze avond is van 18:30 uur - 20:30 uur in het Trefpunt, Herenweg 80 in Warmond.

U kunt het voorontwerpbestemmingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

De digitale versie kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– ‘Inwoners en Ondernemers’ - ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘Warmond’ - ‘voorontwerpbestemmingsplan ‘de Waaier’ Warmond’ vindt u een link naar het digitale bestemmingsplan.

Inspraakmogelijkheid

Binnen de termijn dat het voorontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt is er voor ingezetenen en voor in de gemeente belanghebbende natuurlijke of rechtspersonen, de mogelijkheid om hun inspraakreactie schriftelijk of mondeling kenbaar te maken aan burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout. U kunt uw inspraakreactie ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via emailadres: gemeente@teylingen.nl

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Josephine Braam of Lindy van der Klaauw (en bij afwezigheid, met Fariq Ishaak) via het Domein Ruimte, via e-mailadres: dewaaier@hltsamen.nl of telefoonnummer 14-0252.