Ontwerpbestemmingsplan “UITBREIDING SPOORLAAN 125-127, VOORHOUT” ter inzage

woensdag 20 december 2023

Ontwerpbestemmingsplan “UITBREIDING SPOORLAAN 125-127, VOORHOUT” ter inzage

Burgemeester en wethouder van de gemeente Teylingen maken bekend dat het ontwerpbestemmingsplan ‘Uitbreiding Spoorlaan 125-127, Voorhout’ ter inzage ligt. Dit gebeurt op basis van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening.

Het plangebied

Het plangebied is gelegen aan de Spoorlaan 125-127, direct aan het spoor.

Inhoud bestemmingsplan

In het ontwerp bestemmingsplan 'Uitbreiding Spoorlaan 125-127, Voorhout', worden totaal vijf woningen toegestaan. Dit gaat om de bestaande woning en vier nieuw te bouwen vrijstaande woningen. De kassen achter de bestaande woning worden gesloopt. Hiervoor is een voorwaardelijke verplichting opgenomen in het bestemmingsplan.

Toelichting:

De gemeente heeft vier agrarische percelen, gelegen achter Spoorlaan 125-127 en achter Spoorlaan 131 in Voorhout, aangekocht. De aankoop is gedaan om uitvoering te geven aan de gemeentelijke voorkeurspositie op de gronden, gebaseerd op het eerder gevestigde Wet Voorkeursrecht gemeente. De percelen zijn gelegen binnen het plangebied Nieuw Boekhorst. Onderdeel van de koopovereenkomst is een principemedewerking van de gemeente om drie vrijstaande woningen mogelijk te maken op de gronden die in eigendom zijn gebleven bij Spoorlaan 125-127. Hiervoor is een nieuw bestemmingsplan nodig. Het ontwerpbestemmingsplan 'Uitbreiding Spoorlaan 125-127, Voorhout' maakt dit mogelijk.

Op basis van het geldende bestemmingsplan ‘Spoorlaan 125-127’, Voorhout zijn al twee woningen toegestaan op dit perceel . Dit bestemmingsplan wordt betrokken bij het bestemmingsplan ‘Uitbreiding Spoorlaan 125-127’, zodat totaal vijf woningen mogelijk worden gemaakt binnen dit plangebied.

Het ontwerpbestemmingsplan ligt vanaf donderdag 21 december 2023 tot en met woensdag 31 januari 2024 ter inzage.

U kunt het ontwerpbestemmingsplan inzien:

• in het gemeentekantoor, Wilhelminalaan 25 in Sassenheim. Maak hiervoor een afspraak.

• de digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke www.ruimtelijkeplannen.nl.

• op de website ‘www.teylingen.nl’ onder ‘Inwoners en Ondernemers’ - ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘Voorhout’ - vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan.

• vanaf 1 januari 2024 op: omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/document zoeken/ identificatienummer: NL.IMRO.1525.PB2023TEY01082-ON01

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout, telefoon 14 0252. U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via emailadres: gemeente@teylingen.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om bij het indienen van uw zienswijze het volgende zaaknummer te vermelden: Z-23-341790

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Lindy van der Klaauw van domein Ruimtelijke ontwikkeling via 14 0252 of via de e-mail: l.vanderklaauw@hltsamen.nl.