Ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’ ter inzage

Ruimtelijke plannen

Ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’ ter inzage

Logo Teylingen

Burgemeester en wethouders maken van de gemeente Teylingen in overeenstemming met artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 8 juni 2021 hebben besloten het ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’ in procedure te brengen en voor een ieder ter inzage te leggen.

Plangebied

Het plangebied betreft een deel van een groenstrook grenzend aan de achtertuin van de woning Ganzenwei 230 en een openbare watergang aan de zuidzijde. Het plangebied is kadastraal bekend als perceelnummer 4946 en deels 5071 sectie D (kadastrale gemeente Warmond).

Het college van B&W heeft besloten om in te stemmen met de ter inzage legging van het ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’ dat voorziet in het wijzigen van de bestemming groen gelegen ten westen van de bestaande woning aan de Ganzenwei 230 te Warmond ten behoeve van de bestemming 'wonen' zonder bouwvlak. Op 12 september 2017 is een tijdelijke vergunning voor 10 jaar verleend aan de bewoners van deze naastgelegen woning om de grond ten behoeve van het 'wonen' te mogen gebruiken. Voorliggend bestemmingsplan voorziet in een permanente gebruikswijziging. De wens is om dit deel van de groenstrook permanent bij de tuin met een woonbestemming te betrekken. Recent hebben de bewoners de grond aangekocht en is het officieel hun eigendom. Het ontwerpbestemmingsplan 'Ganzenwei 230, Warmond' voorziet in een planologische regeling om het gebruik als 'wonen' permanent vast te leggen. Besloten is daarom om de procedure voor het ontwerpbestemmingsplan 'Ganzenwei 230, Warmond' te starten door het plan voor zes weken ter inzage te leggen.

Het ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’ bestaande uit een verbeelding, planregels, toelichting en bijlagen, ligt vanaf donderdag 17 juni 2021 tot en met woensdag 28 juli 2021 ter inzage op het gemeentekantoor in Sassenheim.

U kunt het ontwerpbestemmingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

Vanwege de coronamaatregelen wordt er alleen op afspraak gewerkt. Als u het ontwerpbestemmingsplan wenst in te zien kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de email: f.jansen@hltsamen.nl

De digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– ‘Inwoners en ondernemers- ‘Bouwen en Wonen’ –‘Bestemmingsplannen’ – ‘ter inzage’ – ‘ontwerpbestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan.

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout, telefoon 14-0252.

U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via emailadres: gemeente@teylingen.nl

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de email: f.jansen@hltsamen.nl.