Ontwerpbestemmingsplan “De Waaier, Warmond” ter inzage

woensdag 20 december 2023

Ontwerpbestemmingsplan “De Waaier, Warmond” ter inzage

Burgemeester en wethouders van Teylingen maken bekend dat het ontwerpbestemmingsplan “De Waaier, Warmond” voor iedereen ter inzage ligt. Dit gebeurt volgens artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening.

Het plangebied is gelegen in Warmond op de plek van de voormalige basisschool ‘de Waaier’. Deze plek ligt in het gebied “Beschermd dorpsgezicht”. In het plan is er daarom, naast de bouw van een appartementencomplex van 16 huurappartementen, aandacht voor cultuurhistorie en kwaliteitsverbetering. Een deel van het plangebied (dit is het stuk grond dat naast de huidige kerketuin ligt) behoorde in het verleden bij de kerketuin van de St Matthias Kerk. Dit deel krijgt in de plannen weer een ‘groene’ invulling. Omdat het geldende bestemmingsplan niet voorziet in de mogelijkheid voor woningbouw op deze plek, is hiervoor een nieuw bestemmingsplan nodig.

Eerder heeft een voorontwerp van het bestemmingsplan ter inzage gelegen. Ook is het voorontwerp voorgelegd aan de wettelijke vooroverlegpartners. De reacties van de vooroverlegpartners hebben ertoe geleid dat het bestemmingsplan is aangepast. Ook zijn ambtelijk aanpassingen gedaan aan het bestemmingsplan. Het ontwerpbestemmingsplan is nu klaar om ter inzage te leggen.

Het ontwerpbestemmingsplan ligt vanaf donderdag 21 december 2023 tot en met woensdag 31 januari 2024 ter inzage.

U kunt het ontwerpbestemmingsplan inzien:

• *

in het gemeentekantoor, Wilhelminalaan 25 in Sassenheim. Maak hiervoor een afspraak.

• *

de digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke www.ruimtelijkeplannen.nl.

• *

op de gemeente website ‘www.teylingen.nl’ onder ‘Inwoners en Ondernemers’ - ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘Warmond’ - ‘ontwerpbestemmingsplan ‘De Waaier, Warmond’ vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan.

• *

vanaf 1 januari 2024 op: omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/document zoeken/ identificatienummer: NL.IMRO.1525.BP2022WAR10032-ON01

• *

op woensdag 10 januari 2024 in het Trefpunt, Herenweg 80, Warmond, van 17.00 uur tot 19.00 uur. Medewerkers van de gemeente en van Woonstichting Stek zijn aanwezig om uw vragen te beantwoorden over het plan. Er is overigens nog geen bouwplan beschikbaar.

Binnen de termijn, dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout, telefoon 14 0252. U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via e-mailadres: gemeente@teylingen.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om bij het indienen van uw zienswijze het volgende zaaknummer te vermelden: Z-22-253569

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Lindy van der Klaauw of Josephine Braam van het Domein Ruimtelijke Ontwikkeling via telefoonnummer 14 0252.