Ontwerp ‘Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2 Voorhout “Buitengebied Teylingen” ’ ter inzage

woensdag 23 juni 2021
Ruimtelijke plannen

Logo Teylingen

Waar

Het plangebied betreft de perceelnummers 5331, 6060, 6061 en 5753, kadastraal bekend gemeente Voorhout, sectie B. Het betreft de percelen behorend tot de bedrijfswoning Torenlaan 2 en het bedrijf op de locatie Teylingerlaan 4.

Wat

Burgemeester en wethouders maken in overeenstemming met artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 15 juni 2021 hebben besloten het ontwerp ‘Wijzigingsplan 6, Torenlaan 2, Voorhout “Buitengebied Teylingen” ’ met identificatienummer NL.IMRO.1525.WP2021TEY01062-ON01 in procedure te brengen en voor een ieder ter inzage te leggen.

Status

Het ontwerpwijzigingsplan ligt vanaf donderdag 24 juni 2021 tot en met woensdag 4 augustus 2021 ter inzage. Vanwege de corona maatregelen wordt op dit moment alleen op afspraak gewerkt. Indien u het plan fysiek wenst in te zien, kunt u contact opnemen met Fedor Jansen van de afdeling Ruimte.

Toelichting

Het wijzigingsplan heeft betrekking op omzetten van de bedrijfswoning naar burgerwoning. Initiatiefnemer is voornemens om het bedrijf te verkopen, omdat de bedrijfsvoering van het huidige bedrijf door de leeftijd van initiatiefnemer gestaakt wordt. Initiatiefnemer woont in een bedrijfswoning dat onderdeel uitmaakt van de bedrijfsbestemming ter plaatse. Doordat initiatiefnemer niet meer werkt bij het bedrijf en er zodoende geen direct verband meer bestaat tussen de bedrijfswoning en het bedrijf en de initiatiefnemer toch graag in de woning wil blijven wonen, wil initiatiefnemer de bedrijfswoning omzetten naar burgerwoning. Binnen het vigerende bestemmingsplan ‘Buitengebied Teylingen, 1e herziening’ is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen waarmee er onder voorwaarden medewerking kan worden verleend aan het omzetten van de bedrijfswoning naar burgerwoning. Initiatiefnemer heeft aangetoond dat er aan de voorwaarden wordt voldaan, zodat het college van B&W gebruik kan maken van haar bevoegdheid om het gebruik van bedrijfswoning te wijzigen naar burgerwoning.

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat het ontwerpwijzigingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout, telefoon 14-0252.

U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via e-mailadres: gemeente@teylingen.nl.

Wij verzoeken u vriendelijk om bij het indienen van uw zienswijze het volgende zaaknummer te vermelden: Z-21-178085.

Fedor Jansen van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14-0252 of via de e-mail: f.jansen@hltsamen.nl.

Downloads

Naast dat u het ontwerpwijzigingsplan kunt inzien op het Gemeentekantoor, kunt u de digitale versie van het ontwerpwijzigingsplan inzien op de landelijke voorziening (ruimtelijkeplannen.nl) door op de volgende link te klikken:

Digitale planbestanden ontwerpwijzigingsplan (ruimtelijkeplannen.nl) http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.1525.WP2021TEY01062-ON01