Omgevingsvergunning Jacoba van Beierenlaan 4, Sassenheim verleend

woensdag 13 oktober 2021

Omgevingsvergunning Jacoba van Beierenlaan 4, Sassenheim verleend

Burgemeester en wethouders van gemeente Teylingen maken bekend dat de omgevingsvergunning voor de sloop van de bestaande woning en de bouw van een nieuwe, vervangende woning op het perceel Jacoba van Beierenlaan 4 in Sassenheim is verleend.

Het plangebied betreft het perceel Jacoba van Beierenlaan 4 in Sassenheim.

De gemeente heeft op 30 december 2020 een aanvraag omgevingsvergunning ontvangen van de heer P. Vliem voor het slopen van de bestaande woning ten behoeve van een nieuwe woning.

De nieuwe woning is deels gelegen buiten het in het bestemmingsplan Sassenheim-Centrum geldende bouwvlak met bestemming Maatschappelijk.

Op grond van de ruimtelijke onderbouwing behorende bij de aanvraag omgevingsvergunning is er sprake van een goede ruimtelijke ordening. Aan het plan kan daarom medewerking worden verleend door het afwijken van het bestemmingsplan op grond van artikel 2.1, eerste lid, onder c van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo).

Ter inzagelegging en beroepHet besluit ligt vanaf 14 oktober tot en met 25 november 2021 ter inzage bij de balie (bouwen en wonen) in het gemeentehuis, Wilhelminalaan 25 in Teylingen, deze kunt u inzien. Door de coronamaatregelen is fysiek contact niet mogelijk. Bel 14 0252 of mail naar omgevingsvergunningen@HLTsamen.nl. Belanghebbenden kunnen vanaf 15 oktober tot en met 25 november 2021 beroep aantekenen bij de rechtbank. Rechtstreeks beroep is mogelijk voor diegenen die een zienswijze hebben ingediend, en voor belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet verweten kan worden dat zij geen zienswijze hebben ingediend. Een beroepschrift dient te worden gericht aan de rechtbank in Den Haag sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.

Voor vragen en informatie over het plan kunt u contact opnemen met Ralph Menks van domein Publieksservice en Fariq Ishaak van domein Ruimte, via 14 0252 of via de e-mail: r.menks@hltsamen.nl en f.ishaak@hltsamen.nl.