BESTEMMINGSPLAN ‘LOOSTERWEG 16, VOORHOUT’, GEWIJZIGD VASTGESTELD

woensdag 2 augustus 2023

BESTEMMINGSPLAN ‘LOOSTERWEG 16, VOORHOUT’, GEWIJZIGD VASTGESTELD

De raad van gemeente Teylingen heeft op 1 juni 2023 het bestemmingsplan “Loosterweg 16, Voorhout”, met identificatienummer NL.IMRO.1525.BP2022TEY01073-VA01, gewijzigd vastgesteld.

Terinzagelegging

Het raadsbesluit en het gewijzigd vastgestelde bestemmingplan liggen ter inzage vanaf donderdag 3 augustus 2023 tot en met donderdag 14 september 2023.

Toelichting

De percelen gelegen aan de Loosterweg 16 in Voorhout hebben volgens het ter plaatse geldende bestemmingsplan, de bestemming ‘Bedrijf- Agrarisch Handels –en exportbedrijf’. Op deze percelen is geen bedrijf meer gevestigd maar er staat nog wel een bedrijfswoning. Het bestemmingsplan voorziet in het wijzigen van de bestemming van het perceel naar deels ‘wonen’ en deels ‘agrarisch- bollenteelt- bollenzone 1”.

Het bestemmingsplan heeft eerder als ontwerp ter inzage gelegen. Er zijn geen zienswijzen op het ontwerpplan ingediend. Ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan, is het bestemmingsplan gewijzigd vastgesteld. Gebleken is dat op de verbeelding behorende bij het ontwerpbestemmingsplan abusievelijk een te groot oppervlakte voor de woonbestemming is opgenomen. In het vastgestelde bestemmingsplan is de verbeelding aangepast, waarbij de woonkavel (bestaande uit de bestemmingen ‘wonen’ en ‘tuin’) een oppervlakte heeft van totaal 1.000 m2. Het gaat hierbij om een ‘ambtshalve wijziging’.

U kunt het bestemmingsplan inzien in het Gemeentekantoor op het adres Wilhelminalaan 25 te Sassenheim.

De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl. Ook op onze website www.teylingen.nl vindt u een link naar de digitale versie via ‘Inwoners en Ondernemers’ - ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘Loosterweg 16, Voorhout’.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Van vrijdag 4 augustus 2023 tot en met donderdag 14 september 2023 is het instellen van beroep mogelijk. Dit is mogelijk voor:

• Belanghebbenden;

• Niet belanghebbenden wanneer hij of zij:

Kan aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

bezwaar heeft tegen de wijzigingen die zijn aangebracht bij het vaststellen van het bestemmingsplan ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.

Beroep kan worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Stelt u beroep in of heeft u dit al gedaan? Dan kunt u ook bij de Voorzitter van die Afdeling een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Inwerkingtreden van het bestemmingsplan

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 15 september 2023 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen of informatie kunt u contact opnemen met Lindy van der Klaauw (en bij afwezigheid vanwege vakantie, met Richard Rietveld of Renate van de Nes) van het domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: l.vanderklaauw@hltsamen.nl (of r.rietveld@hltsamen.nl; r.vandenes@hltsamen.nl)