Bestemmingsplan “Ganzenwei 230, Warmond” vastgesteld

woensdag 29 december 2021

Bestemmingsplan “Ganzenwei 230, Warmond” vastgesteld

De gemeenteraad van Teylingen heeft op 16 december 2021 het bestemmingsplan “Ganzenwei 230, Warmond” met identificatienummer NL.IMRO.1525.BP2021WAR10031-VA01 vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied betreft een deel van een groenstrook grenzend aan de achtertuin van de woning Ganzenwei 230 en een openbare watergang aan de zuidzijde. Het plangebied is kadastraal bekend als perceelnummer 4946 en deels 5071 sectie D (kadastrale gemeente Warmond).

Het plan voorziet in het wijzigen van de bestemming groen gelegen ten westen van de bestaande woning aan de Ganzenwei 230 te Warmond ten behoeve van de bestemming 'wonen' zonder bouwvlak. Op 12 september 2017 is een tijdelijke vergunning voor 10 jaar verleend aan de bewoners van deze naastgelegen woning om de grond ten behoeve van het 'wonen' te mogen gebruiken. Voorliggend bestemmingsplan voorziet in een permanente gebruikswijziging. De wens is om dit deel van de groenstrook permanent bij de tuin met een woonbestemming te betrekken. Recent hebben de bewoners de grond aangekocht en is het officieel hun eigendom. Het ontwerpbestemmingsplan 'Ganzenwei 230, Warmond' heeft gedurende een periode van zes weken ter inzage gelegen. Gedurende deze periode zijn geen zienswijzen ingediend. Het vastgestelde bestemmingsplan 'Ganzenwei 230, Warmond' voorziet in een planologische regeling om het gebruik als 'wonen' permanent vast te leggen.

Het raadsbesluit met het vastgestelde bestemmingsplan ligt van donderdag 30 december 2021 tot en met donderdag 10 februari 2022 ter inzage op het gemeentekantoor in Sassenheim.

We werken vanwege de coronamaatregelen alleen nog op afspraak. Wilt u langskomen om het vastgestelde bestemmingsplan in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: j.denbraber@hltsamen.nl.

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan op afspraak inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim. De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘bestemmingsplan ‘Ganzenwei 230, Warmond’’ vindt u een link naar het digitale vastgestelde bestemmingsplan.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 31 december 2021 tot en met donderdag 11 februari 2022 beroep instellen bij:

Gelet op de gewijzigde vaststelling geldt dit alleen voor:

Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Ganzenwei 230, Warmond” naar voren hebben gebracht;

Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 12 februari 2022 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: j.denbraber@hltsamen.nl.