Besluit naamgeving Rijksviaduct A44

donderdag 14 september 2023
ander besluit van algemene strekking

Besluit naamgeving Rijksviaduct A44

Het college van B&W van de gemeente Teylingen heeft besloten medewerking te verlenen aan Rijkswaterstraat om te komen tot het vernoemen van Soldaat Kees van Rijn op het Rijksviaduct over de A44 ter hoogte van hectometerpaal 11.2. Het verzoek van Rijkswaterstaat komt voort uit het Nationaal Project ‘Vernoeming Omgekomen Militairen tijdens Missies op Infrastructuur Kunstwerken’ in het kader van 75 jaar Vrijheid. Soldaat Kees van Rijn woonde in de Bollenstreek (gemeente Hillegom) en is tijdens zijn missie in Libanon op 21 oktober 1979 omgekomen. Het gekozen viaduct is het meest nabije Rijksviaduct dat beschikbaar is voor vernoeming.

Bezwaar

Als u het niet eens bent met het besluit, kunt u bezwaar maken. Voordat u dit doet, kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. We nemen dan het besluit met u door. Belt u hiervoor met ons algemene nummer 14 0252.

Belanghebbenden kunnen van 14 september t/m 25 oktober 2023 een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Teylingen. Het bezwaarschrift moet bevatten: naam en adres, datum, omschrijving van de beslissing waartegen bezwaar bestaat, reden(en) van het bezwaar, handtekening.

Verzoek voorlopige voorziening

Een bezwaar- of beroepschrift heeft geen schorsende werking. Als sprake is van een spoedeisende zaak, kunt u tegelijkertijd bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Den Haag een gemotiveerd verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Hiervoor moet u wel griffiekosten betalen. Het verzoek moet bevatten: naam en adres, datum, besluit waartegen bezwaar bestaat, kopie van het bezwaarschrift dat bij de gemeente Teylingen is ingediend.

Het adres is: Voorzieningenrechter rechtbank Den Haag, Sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.

U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.