Bekendmaking voorgenomen grondverkoop aan Woonstichting Stek in het kader van gebiedsontwikkeling Langeveld

woensdag 22 november 2023
ander besluit van algemene strekking

Vanwege het gelijkheidsbeginsel - dat strekt tot het bieden van gelijke kansen - maakt de gemeente Teylingen bekend voornemens te zijn een gedeelte van de gemeentelijke gronden binnen het projectgebied Langeveld, kadastraal bekend als gemeente Teylingen sectie B, nummers 3641, 2906 (ged.), 2940 (ged.) en 3264 (ged.), ter grootte van circa 28.710 m2, te verkopen aan Woonstichting Stek.

Project Langeveld

Het projectgebied Langeveld bevindt zich ongeveer 1,5 kilometer ten zuidwesten van het centrum van Sassenheim tussen de Hoofdstraat, Roodemolenweg, Polderpad en Wildrijklaan. De voorgenomen grondtransactie ziet op een perceelsgedeelte dat uitsluitend bestemd zal worden voor de bouw van sociale en middenhuur woningen en/of betaalbare koopwoningen. Woonstichting Stek onderzoekt daarbij tevens de mogelijkheid om een gedeelte van het voornoemde programma in te vullen met seniorenwoningen in samenwerking met Stichting Knarrenhof. Dit doet geen afbreuk aan het sociale karakter van de ontwikkeling.

Motivering grondverkoop

Burgemeester en wethouders zijn van mening dat Woonstichting Stek op basis van haar publieke taak als woningstichting zonder commercieel winstoogmerk de enige serieuze gegadigde zal zijn voor de aankoop van deze gemeentelijke projectgrond. De gemeente acht de voorgenomen een-op-een verkoop aan Woonstichting Stek, zonder selectieprocedure, toelaatbaar vanwege de regionale relatie die de gemeente Teylingen met Stek heeft voor de realisatie van sociale en betaalbare woningen.

Reageren

Tegen de voorgenomen verkoop kunnen geen zienswijzen, bezwaren of beroep in de zin van de Awb worden ingediend c.q. ingesteld. Mocht u zich niet kunnen verenigen met de voorgenomen grondverkoop en merkt u zichzelf aan als belanghebbende (te weten: een gekwalificeerde gegadigde partij die beschikt over de bovengenoemde potenties om sociale en betaalbare woningen zelfstandig in ontwikkeling, realisatie en exploitatie te nemen), dan dient u dat in het kader van de voortgang van het project kenbaar te maken binnen een termijn van 20 dagen na publicatie van deze bekendmaking. Deze termijn merken wij aan als vervaltermijn.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Eelco Lagas van team Planvorming via 14 0252 of via e-mail: e.lagas@hltsamen.nl.