Ontwerpbesluit Wet geluidhinder –bestemmingsplan Rijksstraatweg 63 Sassenheim.

woensdag 23 september 2020
Beschikkingen | afhandeling Andere vergunningen

Ontwerpbesluit Wet geluidhinder –bestemmingsplan Rijksstraatweg 63 Sassenheim.

De Omgevingsdienst West-Holland is voornemens een besluit hogere waarden vast te stellen op basis van artikel 110a van de Wet geluidhinder (Wgh), vanwege het wegverkeer op de A44 en de Rijksstraatweg.

Op basis van de Wgh dient bij de vaststelling of herziening van een bestemmingsplan op grond van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) een akoestisch onderzoek te worden verricht, indien dat plan mogelijkheden biedt voor nieuwbouw van woningen of andere geluidgevoelige functies.

In het bestemmingsplan ͚Rijksstraatweg 63 SasseŶheiŵ͛ wordt de mogelijkheid geboden om 3 woningen te realiseren. Hierbij moet conform de Wgh aandacht worden geschonken aan het weg- en railverkeerslawaai bij de nieuwe woningen.

Ten behoeve van de nieuwe woningen en van de in deze herziening uit te werken woongebieden, is akoestisch onderzoek uitgevoerd. De conclusie is dat de voorkeurswaarde van 48 dB uit de Wgh vanwege wegverkeerslawaai wordt overschreden. De Omgevingsdienst is voornemens hogere waarden vast te stellen vanwege wegverkeerslawaai van maximaal 53 dB.

Volledigheidshalve wordt er op gewezen dat het vaststellen van hogere waarden niet betekent dat het verkeer meer geluid mag produceren maar dat voor een specifiek bouwplan een hogere geluidbelasting op de gevel wordt toegestaan.

De stukken liggen ter inzage bij de receptie van de Gemeentewinkel in het Gemeentekantoor Teylingen, Wilhelminalaan 25 in Sassenheim, maandag van 8.30 uur tot 13.00 uur, dinsdag, woensdag en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Zienswijzen geven

U kunt tot en met donderdag 5 november 2020 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, p/a Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden. U kunt ook mondeling uw zienswijze geven. Belanghebbenden die tijdig gemotiveerde zienswijzen hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit kunnen beroep tegen het definitieve besluit instellen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen: Mevrouw J. Kars , tel. 071-4093340 (inhoudelijk) De heer J. den Braber van de gemeente Teylingen, tel. 140252 (ruimtelijke ordeningsaspecten).