Wet geluidhinder – concept saneringsprogramma voor geluidsanering van een aantal woningen aan de Hoofdstraat en Rijksstraatweg in Sassenheim in verband met Hoogwaardig O.V.

woensdag 13 mei 2020
Overige besluiten van algemene strekking

Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen heeft de Omgevingsdienst West-Holland een concept saneringsprogramma vastgesteld voor een aantal saneringswoningen in de Hoofdstraat en Rijksstraatweg in Sassenheim. Deze woningen staan op een lijst met saneringswoningen die het toenmalige ministerie van VROM in 2000 heeft opgesteld. Het betreft woningen die worden blootgesteld aan wegverkeerslawaai met een bouwjaar voor 1986

In het concept saneringsprogramma staat de toekomstige geluidbelasting op de gevel van de betreffende saneringswoningen vermeld. Ook staat erin welke maatregelen er getroffen kunnen worden om de geluidbelasting op de saneringswoningen te beperken. Na de terinzagelegging wordt dit saneringsprogramma ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Na vaststelling van het saneringsprogramma door de Staatssecretaris, stelt deze bij besluit de maximaal toelaatbare geluidsbelasting op de betrokken woningen vast.

Het concept saneringsprogramma kunt u inzien in de periode van donderdag 14 mei 2020 tot en met 24 juni 2020:

Bij de receptie van de gemeentekantoor Wilhelminalaan 25 te Sassenheim. De openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12 .30 uur.

2.

Op de website van de Omgevingsdienst West-Holland: www.odwh.nl/actuele-dossiers (dossiernaam: Concept saneringsprogramma HOV Sassenheim).

Zienswijzen

U kunt tot en met 24 juni 2020 een zienswijze (reactie) indienen. Richt uw brief aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, per adres: Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden. U kunt ook mondeling uw zienswijze geven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

mevrouw W. Hoekman van de Omgevingsdienst tel. 071-4083294