Besluit Wet geluidhinder – Uitwerkingsplan ‘Overteylingen Oost’ te Sassenheim, gemeente Teylingen

woensdag 18 maart 2020
Beschikkingen | afhandeling

De Omgevingsdienst West-Holland heeft een besluit genomen om een hogere waarde vast te stellen op basis van artikel 110a van de Wet geluidhinder (Wgh), vanwege het wegverkeer op de Carolus Clusiuslaan.

Op basis van de Wgh dient bij de vaststelling of herziening van een bestemmingsplan op grond van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) een akoestisch onderzoek te worden verricht, indien dat plan mogelijkheden biedt voor nieuwbouw van woningen of andere geluidgevoelige functies.

In het uitwerkingsplan ‘Overteylingen Oost’ wordt de mogelijkheid geboden om nieuwe woningen te realiseren. Hierbij moet conform de Wgh aandacht worden geschonken aan het wegverkeerslawaai bij de nieuwe woningen.

Ten behoeve van de nieuwe woningen is akoestisch onderzoek uitgevoerd. De conclusie is dat de voorkeurswaarde van 48 dB uit de Wgh vanwege wegverkeerslawaai wordt overschreden. De Omgevingsdienst heeft voor een woning een hogere waarde vastgesteld vanwege wegverkeerslawaai van maximaal 49 dB.

Volledigheidshalve wordt er op gewezen dat het vaststellen van hogere waarden niet betekent dat het verkeer meer geluid mag produceren, maar dat voor een specifiek bouwplan een hogere geluidbelasting op de gevel wordt toegestaan.

De beschikking is ten opzichte van het ontwerp niet gewijzigd.

Stukken inzien

De stukken liggen ter inzage van donderdag 19 maart 2020 tot en met donderdag 30 april 2020 bij de receptie van de Gemeentewinkel in het Gemeentekantoor Teylingen, Wilhelminalaan 25 in Sassenheim, maandag van 8.30 uur tot 13.00 uur, dinsdag, woensdag en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Beroep instellen

Tegen de beschikking kan tot en met donderdag 30 april 2020 een beroepschrift worden ingediend bij de Raad van State, afdeling bestuursrechtspraak, postbus 20019, 2500 EA Den Haag (in tweevoud).

Dit kunnen belanghebbenden doen die zienswijzen hebben ingediend of aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest schriftelijk of mondeling zienswijzen in te brengen tegen de ontwerpbeschikking.

Voorlopige voorziening

Als u een beroepschrift heeft ingediend kan, in spoedeisende gevallen, ook een verzoek

om voorlopige voorziening worden gedaan. Het indienen vaneen beroepschrift schort

de werking van dit besluit niet op. U stuurt uw verzoek om voorlopige voorziening naar:

de Voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus

20019, 2500 EA Den Haag. Dit verzoekschrift kunt u ook digitaal indienen via https:/

/digitaalloket.raadvanstate.nl. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische

handtekening (DigiD). Kijk op deze website voor de precieze voorwaarden.

Wij verzoeken u een kopie van dit verzoek om voorlopige voorziening te zenden aan

het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, per

adres Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden.

Inlichtingen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen:

• 1.

mevrouw I. Woei, tel. 071-4083324 (inhoudelijk)

de heer J. Zandstra van de gemeente Teylingen, tel. 140252 (ruimtelijke ordeningsaspecten).