Wet geluidhinder - concept saneringsprogramma - voor geluidsanering van de woningen Herenweg en Sweilandstraat in Warmond

woensdag 31 augustus 2022
andere beschikking

Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen heeft de Omgevingsdienst West-Holland een concept saneringsprogramma opgesteld voor woningen aan de Herenweg en Sweilandstraat in Warmond. Deze woningen staan op een lijst met saneringswoningen die het ministerie van VROM in 2000 heeft opgesteld. Het betreft woningen met een bouwjaar voor 1986

In het concept saneringsprogramma staat de toekomstige geluidbelasting op de gevel van de betreffende saneringswoningen vermeld. Ook staat erin welke maatregelen er getroffen kunnen worden om de geluidbelasting op de saneringswoningen te beperken. Na de terinzagelegging wordt dit saneringsprogramma ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Na vaststelling van het saneringsprogramma door de Staatssecretaris, stelt deze bij besluit de maximaal toelaatbare geluidsbelasting op de betrokken woningen vast.

Het concept saneringsprogramma kunt u in de periode van donderdag 1 september 2022 tot en met 13 oktober 2022 inzien bij:

de receptie van de Gemeentewinkel, Wilhelminalaan 25 te Sassenheim. Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak.

Op de website van de Omgevingsdienst West-Holland: www.odwh.nl/actuele-dossiers (dossiernaam: Concept saneringsprogramma Herenweg en Sweilandstraat)

Zienswijzen

U kunt tot en met 13 oktober 2022 een zienswijze (reactie) indienen. Richt uw brief aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, per adres: Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Omgevingsdienst West-Holland via: 071-4083100 of info@odwh.nl