Besluit Wet algemene bepalingen omgevingsrecht - Loosterweg 39 a te Voorhout

woensdag 26 mei 2021
Beschikkingen | afhandeling

Besluit Wet algemene bepalingen omgevingsrecht - Loosterweg 39 a te Voorhout

De Omgevingsdienst West-Holland heeft een omgevingsvergunning verleend aan Hoek Voorhout B.V. voor een inrichting gelegen aan Loosterweg 39 a 2215 TM Voorhout te Teylingen.

De aanvraag, een verandering van de vigerende omgevingsvergunning (revisie) van 1 oktober 2008, met registratienummer 27076/08, betreft:

-aanvulling van de bestaande milieuvergunning met een nieuwe manier van composteren, Bokashi;

-het plaatsen van een mobiele tank van 1000 liter t.b.v. de opslag van de duurzame diesel HVO welke naast de bestaande tank wordt geplaatst op de speciale vloer die daarvoor is aangelegd

De stukken liggen ter inzage tijdens de beroepstermijn in het gemeentehuis in Teylingen van 27 mei 2021 tot en met 6 juli 2021 bij de receptie van de Gemeentewinkel in het Gemeentekantoor Teylingen, Wilhelminalaan 25 te Sassenheim. Voor de openingstijden wordt verwezen naar de website van de gemeente.

Beroep instellen

Belanghebbenden die tijdig zienswijzen hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit of daartoe niet in staat waren, kunnen tegen het definitieve besluit beroep instellen.

Naar aanleiding van de uitspraak van 4 mei 2021 (ECLI:NL:RVS:2021:953) van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State kunnen ook niet-belanghebbende beroep aantekenen tegen deze beschikking. Hierbij betreft het niet-belanghebbende die zienswijze hebben ingediend tegen het ontwerpbesluit.

Tevens geldt gelet op uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van 14 april 2021, ECLI:NL:RVS:2021:786, dat een belanghebbende die geen zienswijze heeft ingediend tegen het ontwerpbesluit toegang heeft tot de bestuursrechter en beroep kan instellen tegen deze beschikking.

Belanghebbenden en niet-belanghebbende kunnen op grond van bovenstaande binnen zes weken na de dag van bekendmaking van de beschikking een beroepschrift indienen.

Een beroepschrift moet binnen zes weken weken na de dag van de verzending van dit besluit zijn ingediend.

U stuurt uw beroepschrift schriftelijk of digitaal naar:

de rechtbank van Den Haag,

sector bestuursrecht,

Postbus 20302,

2500 EH Den Haag.

Dit beroepschrift kunt u ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op deze website voor de precieze voorwaarden.

Voorlopige voorziening

In spoedeisende gevallen kunt u naast het indienen van een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening doen. Hiermee voorkomt u dat dit besluit van kracht wordt in afwachting van de behandeling van het bezwaarschrift. U stuurt uw verzoek om voorlopige voorziening naar:

de voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag

sector bestuursrecht

Postbus 20302

2500 EH Den Haag

Dit verzoekschrift kunt u ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via het digitale loket Rechtspraak: http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).

Daarnaast verzoeken wij u een kopie van het afschrift van het verzoek om voorlopige voorziening te sturen aan: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen, per adres Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden.